LMT
 
 

 

 

 

Disertacijų gynimų duomenų bazė

Skelbianti institucija

Vytauto Didžiojo universitetas

Data ir laikas

2016m. gegužės 20 d. 12 val.

Vieta

Vytauto Didžiojo universitetas, K. Donelaičio g. 52-211, Kaunas

Doktorantas

Eglė Krivickaitė

Tema

Vaikų kalbos fonotaktikos raida (Filologija 04 H)

Mokslo šaka

Taikomoji kalbotyra (H360)

Parengta institucijoje

Vytauto Didžiojo universitetas

Vadovas

prof. dr. Ineta Dabašinskienė (Vytauto Didžiojo universitetas, humanitariniai mokslai, filologija 04 H)

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas- Prof. dr. Asta Kazlauskienė (Vytauto Didžiojo universitetas, humanitariniai mokslai, filologija 04 H)
Prof. habil. dr. Bonifacas Stundžia (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filologija 04 H)
Prof. dr. Dalia Pakalniškienė (Klaipėdos universitetas, humanitariniai mokslai, filologija 04 H)
Prof. dr. Genovaitė Kačiuškienė (Šiaulių universitetas, humanitariniai mokslai, filologija 04 H)
Doc. dr. Laura Kamandulytė-Merfeldienė (Vytauto Didžiojo universitetas, humanitariniai mokslai, filologija 04 H)

Oficialieji oponentai:

-
-

Su disertacija galima susipažinti

Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo ir Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekose

Skelbimą pateikė

Karolina Čepurnienė, 8 37 327946 , k.cepurniene@mt.vdu.lt

Anotacija

Disertacija siekiama išanalizuoti ketverių–aštuonerių metų amžiaus vaikų fonotaktikos ypatybes taikant išgalvotų žodžių pakartojimo testą. Tiriamąją medžiagą sudaro 480 ketverių–aštuonerių metų tipinės kalbos raidos vaikų testo duomenys, rinkti Kauno miesto, Kauno rajono ir Kauno apskrities miestų darželiuose ir mokyklose.
Disertacijos tyrimas atliktas taikant ir derinant tarpusavyje keletą metodų: skersinio pjūvio metodu sudaryta tiriamųjų imtis, eksperimentiniu metodu (išgalvotų žodžių pakartojimo testu) rinkta tyrimo medžiaga, kuriai analizuoti taikyti klaidų analizės, gretinamasis ir statistiniai metodai.
Tyrimo rezultatai atskleidė pagrindines garsų junginių ir skirtingos struktūros žodžių įsisavinimo ypatybes:
• lytis neturi statistiškai reikšmingos įtakos fonotaktikos dėsnių įsisavinimui;
• amžius lemia garsų, jų junginių ir skirtingos struktūros žodžių įsisavinimą;
• garsų ir jų junginių ištarimo tikslumas priklauso nuo žodžio struktūros: tiksliai garsą ištarti sunkiau ilgesniuose žodžiuose ir žodžiuose, turinčiuose priebalsių samplaiką;
• vaikų taikytos žodžių tarimo paprastinimo strategijos atskleidė pagrindines garsų ir jų junginių tarimo ypatybes, būdingas skirtingo amžiaus vaikams.
Darbo rezultatai gali būti aktualūs ir naudingi rengiant praktines kalbos lavinimo užduotis tipinės kalbos raidos vaikams, taip pat logopedams ir spec. pedagogams galėtų būti naudingi dirbant ir su kalbos sutrikimų turinčiais vaikais. Šio tyrimo metodologija ir tyrimo rezultatai turi perspektyvą tapti tolimesnio mokslinio darbo pagrindu tiriant vaikų, turinčių kalbos sutrikimą, ir / ar dvikalbių / daugiakalbių vaikų lietuvių kalbos fonotaktikos dėsnių įsisavinimo ypatybes.

Pateikimo data

2016 04 19

 
Atgal
 

 

Norėdami Jums pasiūlyti visaavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.
Informaciją apie tai, kokie slapukai įrašomi ir kaip juos galite pašalinti, rasite čia.

Slapukų saugojimas: Išjungtas Sutinku