LMT
 
 

 

 

 

Paskelbti apie disertacijų gynimus ir konkursus eiti pareigas

Disertacijų gynimų duomenų bazė

Skelbianti institucija

Vytauto Didžiojo universitetas

Data ir laikas

2013m. sausio 25 d. 10 val.

Vieta

Vytauto Didžiojo universitete, Mažojoje salėje, S. Daukanto g. 28, Kaunas

Doktorantas

Jolita Jonynienė

Tema

Gyvenimo stilius ir tėvų mokymo programos STEP efektyvumas auklėjimo stiliui ir suvokimui apie vaiko elgesį (Psichologija 06 S)

Mokslo šaka

psichologija (S 260)

Parengta institucijoje

Vytauto Didžiojo universitetas

Vadovas

prof. habil. dr. Roy M. Kern, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas- prof. habil. dr. Vytautas Gudonis, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Šiaulių universitetas
doc. dr. Loreta Bukšnytė-Marmienė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas
doc. dr. Bronislava Grigaitė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas
doc. dr. Albina Kepalaitė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas
doc. dr. Saulė Raižienė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Mykolo Romerio universitetas

Oficialieji oponentai:

doc. dr. Rasa Bieliauskaitę, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vilniaus universitetasė
dr. Laura Šeibokaitė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Su disertacija galima susipažinti

Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo ir Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekose

Skelbimą pateikė

Karolina Čepurnienė, 8 37 327946 , k.cepurniene@mt.vdu.lt

Anotacija

Disertacijoje nagrinėjamas Individualiosios psichologijos teoriniu požiūriu pagrįstos tėvų mokymo programos STEP (angl. Systematic Training for Effective Parenting; Dinkmeyer, McKay, Dinkmeyer, 1997) efektyvumas. Mokymo efektyvumo rodikliais pasirinkti auklėjimo stiliaus ir suvokimo apie vaiko elgesį bei tėvų žinių apie auklėjimą pokyčiai. Darbe siekiama išsiaiškinti, ar grupių dalyvių ir vadovų sociodemografinės charakteristikos ir/ ar dalyvavimo STEP programoje veiksniai yra susiję su tėvų mokymo efektyvumu. Taip pat keliama prielaida, kad STEP programos efektyvumui įtakos turi ir grupių dalyvių ir vadovų gyvenimo stilius pagal A. Adler.
Empirinėje darbo dalyje pristatomi 2011-2012 m. atlikto trijų etapų tyrimo rezultatai. Apibendrinus tyrimo duomenis nustatyta, kad STEP programa yra efektyvi siekiant suteikti tėvams žinių apie vaiko auklėjimą, skatinant retesnį motinų autoritarinio ir viską leidžiančio auklėjimo stilių naudojimą ir vaiko elgesio kaip mažiau nepriimtino suvokimą. Poveikis išlieka stabilus 3-4 mėn. laikotarpiu. Tyrimo rezultatai parodė, kad motinų amžius, išsilavinimas, gimimo eiliškumas, tikslinio vaiko gimimo eiliškumas ir motinų dalyvavimas su partneriu bei programos namų darbų atlikimo dažnumas yra susiję su STEP programos efektyvumu. Nustatytas ir mokymo efektyvumo motinoms ryšys su grupių vadovų gimimo eiliškumu, vadovų mokymų lygiu ir patirtimi taikant Individualiosios psichologijos principus ir įgyvendinant STEP programą. Rezultatų analizė atskleidė, kad STEP programos efektyvumą prognozuoja keletas motinų ir grupių vadovų gyvenimo stiliaus pagal A. Adler temų (priklausymas/ socialinis interesas, polinkis vadovauti, atsargumas grupėje, noras patikti, tobulumo siekis). Galiausiai, remiantis gautais empirinio tyrimo rezultatais, darbe daroma išvada, kad grupių dalyvių ir vadovų gyvenimo stilius yra svarbesnis kintamasis, prognozuojant STEP programos efektyvumą motinoms, nei kitos dalyvių ir vadovų charakteristikos.
Disertacija apginta

Pateikimo data

2012 12 26

 
Atgal
 

 

Norėdami Jums pasiūlyti visaavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.
Informaciją apie tai, kokie slapukai įrašomi ir kaip juos galite pašalinti, rasite čia.

Slapukų saugojimas: Išjungtas Sutinku