LMT
 
 

 

 

 

Paskelbti apie disertacijų gynimus ir konkursus eiti pareigas

Disertacijų gynimų duomenų bazė

Skelbianti institucija

Vytauto Didžiojo universitetas

Data ir laikas

2006m. lapkričio 24 d. 14 val.

Vieta

VDU Katalikų teologijos fakultete, Didžiojoje auloje, Gimnazijos g. 7, Kaunas

Doktorantas

Akvilė Virbalienė

Tema

Paauglių orumo ugdymasis bendraamžių grupėse (Edukologija 07 S)

Mokslo šaka

S270 Pedagogika ir didaktika

Parengta institucijoje

Vytauto Didžiojo universitetas

Vadovas

habil. dr. Onutė Tijūnelienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, KLaipėdos universitetas

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas- prof. habil. dr. Kęstutis Pukelis, socialiniai mokslai, edukologija 07 S,Vytauto Didžiojo universitetas
prof. habil. dr. Audronė Juodaitytė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S,Šiaulių universitetas
prof. dr. Kęstutis Žemaitis, humanitariniai mokslai, teologija 02 H, Vytauto Didžiojo universitetas
doc. dr. Vanda Kavaliauskienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Klaipėdos universitetas
dr. Eugenijus Danilevičius, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Oficialieji oponentai:

dr. Vilma Žydžiūnaitė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Kauno technologijos universitetas

Su disertacija galima susipažinti

Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo ir Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekose

Skelbimą pateikė

Daiva Sabonienė, tel. 8 37 327 816, d.saboniene@art.vdu.lt

Anotacija

Edukologijos požiūriu disertacijoje sprendžiama mokslinė problema grindžiama nuostata, kad orumo ugdymas nėra formalizuotas tyrimo objektas mokykloje, nes neegzistuoja formali žinių ir įgūdžių struktūra, leidžianti konkrečiomis metodikomis ir ar technikomis (iš)ugdyti paauglių orumą. Tačiau negalima nuneigti fakto, jog asmens, o ypač paauglio, orumas yra vienas iš esminių aspektų, sudarančių prielaidą ir kontekstą formuotis jauno žmogaus savivertei, savigarbai bei pripažinti kito asmens vertingumą ir būti pagarbiam su kitu asmeniu. Tad mokslinę problemą galima formuluoti teiginiu - nėra moksliškai pagrįstų įrodymų, leidžiančių teigti, jog orumo ugdymasis yra ne stichiškas procesas, o formalaus ugdymo proceso netiesioginis rezultatas;žinomi faktoriai, darantys teigiamą ir neigiamą įtaką paauglių orumo ugdymui bei ugdymuisi;orumo ugdymasis paauglių grupėse vyksta ne asmenine kiekvieno paauglio iniciatyva, o tai yra tik bendros (paauglių) veiklos rezultatas.

Disertaciniame darbe identifikuoti galimybių ribotumai formaliajame ir neformaliajame orumo ugdyme/si. Atskleista bendravimo ir elgsenos specifika paaugliams bendraujant tarpusavyje bei su mokytojais orumo ugdymosi požiūriu. Nustatyta, jog formaliojo ugdymo požiūriu pedagogai, ugdydami orumą, atlieka du esminius vaidmenis - dalyko dėstytojo ir socialinio pedagogo. Nustatytas pedagogų poreikis tobulinti specifinių vaidmenų realizavimą formaliajame ugdyme, siekiant paauglių orumo ugdymo/si. Identifikuotas paauglių poreikis vystyti ir tobulinti specifinius gebėjimus, siekiant stiprinti jų orumą bei savivertę.

Disertacija apginta

Pateikimo data

2006 10 20

 
Atgal
 

 

Norėdami Jums pasiūlyti visaavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.
Informaciją apie tai, kokie slapukai įrašomi ir kaip juos galite pašalinti, rasite čia.

Slapukų saugojimas: Išjungtas Sutinku