LMT
 
 

 

 

 

Paskelbti apie disertacijų gynimus ir konkursus eiti pareigas

Disertacijų gynimų duomenų bazė

Skelbianti institucija

Vytauto Didžiojo universitetas

Data ir laikas

2012m. spalio 12 d. 14 val.

Vieta

Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto rūmuose, K. Donelaičio g. 52-322 auditorijoje

Doktorantas

Jurga Misiūnienė

Tema

Intelektinių gebėjimų bei asmenybės ir šeimos veiksnių svarba paauglių pasiekimams akademinėje veikloje (Psichologija 06 S)

Mokslo šaka

S 260 Psichologija

Parengta institucijoje

Vytauto Didžiojo universitetas

Vadovas

doc. dr. Bronislava Grigaitė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas- doc. dr. Loreta Bukšnytė-Marmienė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas
prof. habil. dr. Marija Barkauskaitė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Lietuvos edukologijos universitetas
doc. dr. Saulė Raižienė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Mykolo Romerio universitetas
doc. dr. Albina Kepalaitė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas
doc. dr. Visvaldas Legkauskas, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Oficialieji oponentai:

prof. habil. dr. Vytautas Gudonis, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Šiaulių universitetas
doc. dr. Dalia Nasvytienė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Lietuvos edukologijos universitetas

Su disertacija galima susipažinti

Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo ir Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekose

Skelbimą pateikė

Karolina Čepurnienė, 8 37 327946 , k.cepurniene@mt.vdu.lt

Anotacija

Disertacijoje laikomasi požiūrio, kad natūralūs intelektiniai gebėjimai raidos procese virsta pasiekimais akademinėje veikloje, o šiam procesui poveikį daro asmenybės ir šeimos veiksniai. Keliamos prielaidos, jog aukštesni intelektiniai gebėjimai bei palankesni asmenybės ir šeimos veiksniai susiję su aukštesniais paauglių mokymosi pasiekimais. Taip pat tikimasi, kad 16-17 metų paauglių intelektiniai gebėjimai, darbe suprantami kaip fluidinis ir kristalizuotas intelektas, reikšmingai didėja, ir šis pokytis yra susijęs su palankiais asmenybės ir šeimos veiksniais.
Empirinėje darbo dalyje pristatomi 2009-2010 ir 2010-2011 mokslo metais vykdyto tęstinio tyrimo rezultatai. Nustatyta, kad aukštesnis fluidinis bei kristalizuotas intelektas susiję su geresniais mokymosi pasiekimais, tačiau fluidinio intelekto ir mokymosi pasiekimų svarba kristalizuotam intelektui nestebima. Su aukštesniu kristalizuotu intelektu susiję aukštesnis mergaičių savęs vertinimas akademinėje veikloje ir aukštesnis tėvų išsilavinimas, o su mokymosi pasiekimais – aukštesnis savęs vertinimas akademinėje veikloje ir matematikoje, žemesnis bendrasis saviveiksmingumas, aukštesnis tėvų išsilavinimas, tėvų nuomone aukštesni vaiko gabumai ir didesnis tėvų pasitenkinimas vaiko mokymosi rezultatais. Su aukštesniais berniukų mokymosi pasiekimais susijęs didesnis tėvų pasitenkinimas vaiko mokymosi pasiekimais. 16–17 gyvenimo metais 15 mėnesių laikotarpiu stebimas fluidinio ir kristalizuoto intelekto didėjimas, tačiau palankesni asmenybės ir šeimos veiksniai nesusiję su intelekto pokyčiais.
Disertacija apginta

Pateikimo data

2012 09 12

 
Atgal
 

 

Norėdami Jums pasiūlyti visaavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.
Informaciją apie tai, kokie slapukai įrašomi ir kaip juos galite pašalinti, rasite čia.

Slapukų saugojimas: Išjungtas Sutinku