LMT
 
 

 

 

 

Paskelbti apie disertacijų gynimus ir konkursus eiti pareigas

Disertacijų gynimų duomenų bazė

Skelbianti institucija

Vytauto Didžiojo universitetas

Data ir laikas

2010m. vasario 26 d. 10 val.

Vieta

Vytauto Didžiojo universitete, Lietuvių fondo užsienio kalbų skaitykloje, K. Donelaičio 52 - 221, Kaunas

Doktorantas

Zita Baužienė

Tema

Sutrikusios lokomocijos vaikų ugdymo psichosocialinės aplinkos dimensijos (Edukologija 07 S)

Mokslo šaka

S 216 Socialinė rūpyba ir pagalba neįgaliesiems

Parengta institucijoje

Vytauto Didžiojo universitetas

Vadovas

prof. dr. Genutė Gedvilienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas- doc. dr. Vaiva Zuzevičiūtė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas
prof. dr. Jonas Ruškus, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas
prof. dr. Audronius Vilkas, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vilniaus pedagoginis universitetas
prof. dr. Irena Leliūgienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Kauno technologijos universitetas
doc. dr. Bronislava Grigaitė, socialiniai mokslai, psichologija 06 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Oficialieji oponentai:

doc. dr. Elvyra Acienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Klaipėdos universitetas

Su disertacija galima susipažinti

Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo ir Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekose

Skelbimą pateikė

Daiva Sabonienė, tel. 8 37 327 946, el.p.: d.saboniene@art.vdu.lt

Anotacija

Lokomocijos sutrikimų turinčių vaikų situaciją galima pavadinti ypatinga, nes jų būsenos negalima sutapatinti nei su ligonio, nei su žmogaus, neturinčio sveikatos problemų, savijauta. Be to, sutrikimų turintys vaikai negali dalyvauti daugelyje visuomenės gyvenimo sričių, nors ir nėra atskirti nuo visuomenės. Šiame darbe, skirtame psichosocialinei aplinkai lokomocijos sutrikimo atveju, siekiama atsakyti į keliamus pagrindinius probleminius klausimus. Kaip lokomocijos sutrikimų turinčiam vaikui aplinka ir asmenybės savybės padeda / trukdo mokytis kartu su kitais bendraamžiais? Kokias ugdymosi galimybes turi vaikai su lokomocijos sutrikimais? Kaip teikiama parama, numatyta reglamentuojančiuose dokumentuose, lemia lokomocijos sutrikimų turinčių vaikų ugdymosi galimybes? Kokios psichosocialinės aplinkos dimensijos yra svarbios ugdant vaikus su lokomocijos sutrikimais? Tyrimo tikslas – atskleisti ir empiriškai pagrįsti vidinę ir išorinę psichosocialinės aplinkos dimensijas vaikų su lokomocijos sutrikimais ugdymo atveju. Psichosocialinės aplinkos dimensijų esmei pagrįsti darbe remtasi konstruktyvizmo ir pragmatizmo teorijomis, padėjusioms atskleisti lokomocijos sutrikimų turinčių vaikų savijautą, patirtį, gebėjimą veikti savarankiškai, bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumus.

Tyrimo rezultatai leido parengti modelį, atskleidžiantį lokomocijos sutrikimų turinčių vaikų ugdymo vidinę ir išorinę psichosocialinės aplinkos dimensijas:

• išorinė dimensija apima aplinkos teikiamas paslaugas, tai: fizinės aplinkos ir viešojo transporto pritaikymą; visuomenės požiūrį į neįgalųjį ir į jo veiklą; tarpusavio santykius; patirtį; ugdymą;

• vidinė dimensija apima sutrikusios lokomocijos vaiko saviraišką, tai: savęs vertinimą; asmeninę patirtį; tikslus susijusius su ateitimi; savarankiškumą; atsakomybę už save.

Disertacija apginta

Pateikimo data

2010 01 26

 
Atgal
 

 

Norėdami Jums pasiūlyti visaavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.
Informaciją apie tai, kokie slapukai įrašomi ir kaip juos galite pašalinti, rasite čia.

Slapukų saugojimas: Išjungtas Sutinku