LMT
 
 

 

 

 

Paskelbti apie disertacijų gynimus ir konkursus eiti pareigas

Disertacijų gynimų duomenų bazė

Skelbianti institucija

Vytauto Didžiojo universitetas

Data ir laikas

2009m. gegužės 22 d. 10 val.

Vieta

Vytauto Didžiojo universitete, K. Donelaičio g. 52-322, Kaunas

Doktorantas

Inga Mikutavičienė

Tema

Švietimo ir socialinės nelygybės sąveikos fenomenas: Lietuvos kontekstas (Edukologija 07 S)

Mokslo šaka

S 282 Lyginamoji ir istorinė pedagogika; S 285 Social pedagogy

Parengta institucijoje

Vytauto Didžiojo universitetas

Vadovas

prof. habil. dr. Kęstutis Pukelis, socialiniai mokslai, edukologija 07 S,Vytauto Didžiojo universitetas

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas- prof. dr. Laima Sajienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas
prof. dr. Jonas Ruškus, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas
prof. habil. dr. Arvydas Virgilijus Matulionis, socialiniai mokslai, sociologija 05 S, Socialinių tyrimų institutas
prof. dr. Liudmila Rupšienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Klaipėdos universitetas
prof. dr. Nijolė Večkienė, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vytauto Didžiojo universitetas

Oficialieji oponentai:

prof. habil. dr. Rimantas Želvys, socialiniai mokslai, edukologija 07 S, Vilniaus pedagoginis universitetas

Su disertacija galima susipažinti

Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo ir Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekose

Skelbimą pateikė

Daiva Sabonienė, tel. - 8 37 327 946, el. p. - d.saboniene@art.vdu.lt

Anotacija

Disertacijos tikslas - identifikuoti Lietuvos švietimo sistemos bruožus, paveikiančius socialinę nelygybę jos skatinimo arba redukavimo kryptimi. Švietimo vaidmuo socialinės nelygybės atžvilgiu yra vienas prieštaringiausių mokslinių diskusijų objektas. Ar švietimas iš tiesų yra efektyvus visuomenės emancipacijos, lygių galimybių bei socialinio mobilumo pamatas, ar atvirkščiai – linkęs išlaikyti esamą socialinę visuomenės struktūrą dar šiandien yra atviras mokslinėms diskusijoms klausimas. Tyrimai rodo, jog švietimas savyje apjungia du prieštaraujančius pradus – viena vertus, jis yra vienas plačiausiai pripažintų socialinių „liftų“, padedančių pakilti socialinio statuso laipteliais aukštyn kita vertus, švietimas atlieka ir mobilumo kontrolės funkciją. Dauguma tyrimų atskleidė, jog skirtingose šalyse koreliacijos tarp išsimokslinimo ir užimamo statuso yra skirtingos. Taigi, švietimo vaidmuo socialinės nelygybės atžvilgiu, tiesiogiai siejasi su šalies socialiniu, ekonominiu ir kultūriniu specifiškumu. Disertaciniame tyrime taikytos kokybinio tyrimo priemonės kaip tik ir leido aprašyti švietimo ir socialinės nelygybės sąryšius bei identifikuoti konkrečius švietimo sistemos bruožus, mažinančius ir/arba didinančius socialinę nelygybę specifinėmis Lietuvos sociokultūrinėmis ir ekonominėmis sąlygomis. Sudarant tyrimo imtį kryptingai buvo apjungtas nacionalinės politikos ir savivaldos lygmuo, institucinis (švietimos ir kitos socialinės institucijos) bei individualus lygmuo (mokytojai, socialiniai pedagogai ir kt. bei žemo socialinio sluoksnio šeimose augusių asmenų gyvenimo istorijos) leido realizuoti holistinę tyrimo prieigą ir išvengti fragmentiškumo.



Disertacija apginta

Pateikimo data

2009 04 22

 
Atgal
 

 

Norėdami Jums pasiūlyti visaavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.
Informaciją apie tai, kokie slapukai įrašomi ir kaip juos galite pašalinti, rasite čia.

Slapukų saugojimas: Išjungtas Sutinku